Empatyczna komunikacja pomaga naszym uczennicom i uczniom kształtować samoświadomość i wrażliwość, dostrzegać to, co jest ważne dla nich samych, drugiego człowieka i wspólnoty, której są częścią. Dodatkowo wspiera umiejętności komunikacyjne (mówienie o uczuciach i potrzebach, wyrażania próśb), które służą do budowania relacji międzyludzkich i tworzenia świata opartego na wzajemnym szacunku.
Ocenianie kształtujące to forma oceniania oparta na dialogu, w centrum której znajduje się informacja zwrotna wspierające uczennice i uczniów w procesie uczenia się. W szkole tworzymy sytuacje edukacyjne, które sprzyjają głębokiemu uczeniu się i budują odpowiedzialność dzieci za ten proces.
W trakcie pracy własnej prowadzonej w ramach zajęć, dziecko ma okazję nie tylko do indywidualnej nauki z nauczycielem, ale też może przećwiczyć daną umiejętność na kilku poziomach trudności przy użyciu pomocy dydaktycznych, w które wyposażona jest sala. Dziecko realizuje program w indywidualny sposób w przygotowanym przez nauczyciela otoczeniu. Uczeń z wykorzystaniem przygotowany przez nauczyciela narzędzi rozwija swoje własne zainteresowania i pasje przez realizację autorskich projektów i rozwinięć lekcji.
Projekt jest terminowym zadaniem, wymagającym podejmowania różnorodnych aktywności, realizowanym samodzielnie przez uczniów, według przygotowanego wcześniej planu. Jest to jedno z podstawowych narzędzi pracy nauczycieli przedmiotowych w szkole. Projekty odbywają się wokół wcześniej przygotowanych interdyscyplinarnych ścieżek przedmiotowych.